Body, mind, spirit hos Indre ro Odense

3 i 1 yoga: Yin, Kundalini og Hatha

Holdet udbydes ikke i øjeblikket 

Find andre hold og tilmeld dig her: Velkommen

På dette hold dykker vi ned i 3 forskellige slags yoga: Yin yoga, Kundalini yoga og Hatha yoga. Centrale ord på dette hold er: healing, livsglæde, og balance.

Vi fokuserer på én yogaform ad gangen.  Du oplever således rejsen og forskelligheden i yogaudtryk med både mere aktive og mere passive yogaformer.

Hatha yoga

Hatha yoga (se mere) er klassisk yoga, som skaber balance. Vi arbejder med yogastillinger (asanas), nærvær (mindfulness), åndedrætsøvelser (pranayama) og afslapning, herunder yoga nidra, en liggende meditation. Vi laver både øvelser, der får pulsen op, og øvelser, der giver ro.

Kundalini yoga

Kundalini yoga (livsglædens yoga) – er en dynamisk og energisk yogaform med et traditionelt udtryk. Vi arbejder med programmer, kriya, som har et bestemt fokus. Ud over yogastillinger og åndedrætsøvelser møder du b.la.: mantra, meditation  og understøttende kundalini-musik.

Kundalini yoga har et mere traditionelt/spirituelt udtryk. Med denne yogaform bryder vi igennem vores begrænsninger og kommer tilbage til vores egen kerne. Det samme kan man måske sige om alle yogaformer, men man siger at rejsen, går lidt hurtigere med Kundalini yoga (se mere).

Yin yoga

Yin yoga (se mere) er healingens yoga, en passiv yogaform, som får dit nervesystem ned i gear. Du vil møde lange dybe stræk og en meditativ tilgang til yoga. Yin yoga påvirker krop og sind og stimulerer meridianbaner, frigør blokeringer og øger ro.

Max. 8 deltagere – coronahensyn.

Tilmelding og betaling:

Find holdet på oversigten og tilmeld dig: TILMELD DIG

Underviser:

Helene Lysekilse

Praktisk:

Yogamåtte:

Medbring din egen yogamåtte. Alternativt kan du leje en yogamåtte hos Indre ro for 10 kr. Du kan også købe en yogamåtte hos os. Se her.

Skavanker:

I udgangspunktet kan alle være med til yoga. Yoga er ikke en konkurrence, men handler om at arbejde, der hvor du er. Det er dit ansvar at lytte til kroppen og dine grænser, så du ikke kommer galt af sted.

Hvis du har særlige skavanker, bedes du gøre os opmærksomme på det. Hvis du er i tvivl, om du kan deltage i yoga pga. skavanker, bedes du konsultere din læge.

Påklædning:

Tøj, der ikke strammer, som du kan bevæge dig i. Yoga foregår på bare tæer, og gerne uden briller. Medbring strømper og tæppe til afspænding.

Spise:

Yoga er rarest på tom mave. Det er derfor en god idé ikke at have spist 2-3 timer før.  Hvis det ikke er til at holde ud, kan du spise noget let som fx knækbrød eller en banan.

Yogasal hos Indre ro
Yoga og Indre ro